top of page
  • תמונת הסופר/תGali Golan Kupperberg

חרדה עוטפת כשיריון מגן

עודכן: 21 במרץ 2019

החרדה מסתובבת סבבנו כל היום בלי שנרגיש. מרגע שקמנו בבוקר ועד שנרדם בסוף היום. היא גם יכולה לפגוש אותה בשינה, דרך החלומות או יקיצות רבות וקושי להרדם.

לא פשוט לשים עליה את האצבע במהלך היום, בימי שגרה ועומס וזה עוזר לה התמקם טוב.

החרדה תגרום לנו להטיל ספק במה שאנחנו עושים , אם זה טוב או רע, נכון או טעות. היא תעורר מחשבות קשות פסימיות על העתיד, תגרום לנו להנמיך את עצמנו ואנחנו נאמין לכל מילה בשקט. החרדה תרסן כל חשיבה על לנסות משהו חדש, להעיז להיות יותר ממה שאנחנו עכשיו. החרדה תשתיק חלומות, שאיפות וכל שינוי של המצב הקיים. רק לשמור על הסטטוס הקיים שלא יופר.

היא לא עושה את זה כי היא מכשפה רעה או בכוונה רעה. כוונתה אינה להזיק או לפגוע. להיפך, היא מנסה, בכל יכולתה, לשמור עלינו. לשמור שלא ניפגע, שלא יפגע בנו, שאנחנו לא נפגע באחרים. שלא נעשה טעויות או שטויות שנתחרט עליהם, היא מנסה למנוע מאיתנו בושה בפני אחרים. למנוע אכזבה , תסכול או כל קושי אחר במפגש עם עצמנו ועם אחרים. "עזבי, חבל לנסות, זה לא יצליח".

זו עבודה קשה להיות כל הזמן על המשמר. אפילו מעייפת וגוזלת המון כוחות.


טיפול CBT

אני מאמינה לפתוח עם חרדה דו שיח חדש.

להעיז לומר לחרדה, תודה רבה על המאמצים שאת משקיעה בלשמור עליי הכי טוב שאת יכולה. אני מעריך את הנאמנות שלך, האכפתיות הגדולה, תשומת הלב האישית הקרובה. אני מבין את התפקיד שלך אצלי והוא מאוד חשוב לי. את נאמנה מאוד. בזכותך אני מרגיש מוגן , יחסית.

יחד עם זאת, יש לי עוד דברים חשובים שאני רוצה לעשות ולהספיק בחיי. אני מבין שזה מסוכן, יכול להפיל אותי או שאכשל. אולי אביך את עצמי ובוודאי אפגוש פחד בדרך. זה לא פשוט אבל אני אסתדר, אם צריך אפנה לעזרה איתי בעת הצורך. בכל מקרה אני יודע שאת איתי , לצידי. אני מבקש שלא תפריעי לי בדרך , שלא תשתלטי ותקחי את כל תשומת הלב. נמצאים איתי גם שאיפות לעתיד, רצון ליותר, הגשמה עצמית, תכנונים לאהבה/משפחה/קריירה ....גם הם נמצאים פה וכרגע אני שם אותם במרכז, בחזית . חרדה, תמשיכי לשמור עליי מאחור ואני אקשיב לך מדי פעם אבל פחות. הבמה עוברת קדימה, עכשיו.

17 צפיות0 תגובות
bottom of page